Când vedem o greșeală, avem în gând de obicei: “Oare să spun ceva?”. Dacă am greșit noi, am zice da fără nici un resentiment (poate). Nu suntem învățați cu adevărat să vedem ce se întâmplă când greșim și mai mult cum gestionăm lucrurile când ne spune cineva că nu este ce trebuie.
Hai să ne gândim puțin… Cât de ușor îți este să primești feedback-ul? Te simți puțin pus la colț? Iată câteva sfaturi despre modul de gestionare a feedback-ului fără să se transforme într-o povară.
Amintește-ți că ai nevoie de feedback pentru a devenii mai bun.
Mulțumirea instantanee a laudelor se simte atât de bine încât de multe ori schimbăm de bunăvoie oportunități de învățare pentru succese ușoare care ne întăresc imaginea de sine pozitivă. Dar adoptarea unei mentalități de creștere ne permite să vedem critica ca pe o șansă de a ne îmbunătăți.
Cere feedback de la cei care știu despre ce este vorba.
Atunci când avem nevoie de ajutor, tindem să prioritizăm persoanele de încredere și aproape de noi. Niciodată nu prioritizăm expertiza. Devenim mai buni cu adevărat, numai dacă avem feedback de la un expert.
Folosește cuvinte specifice.
Dacă întrebi “Ai feedback despre modul în care a mers prezentarea?” ai posibilitatea de a primi un nu fără nici o problemă. În schimb, schimbă paradigma și întreabă “Ce aș putea îmbunătăți?”. Astfel, întrebi ce feedback specific are pentru prezentarea ta.
Amintește-ți că persoana care îți oferă feedback este aici pentru a te ajuta.
Un prieten îți poate spune lucruri dureroase. O persoană care nu îți este prieten nu o să-ți spună ca să nu te simți și să nu se simtă inconfortabil.
Crează și stochează un jurnal de “zâmbete”.
Notează feedback-ul pozitiv, lucrurile frumoase pe care le auzi despre tine și ceea ce faci. Salvează mesaje de la colegi și apropiați care-ți mulțumesc pentru munca depusă. Feedback-ul negativ cântărește mai greu față de laude. Așa că îți construiești un loc care să îți amintească rapid de ce faci ceea ce faci și te va ajuta să îți îmbunătățești momentele când spiritul tău este mai jos.
Feedback-ul nu este niciodată obiectiv.
Și sfaturile cele mai bine intenționate, e posibil să nu ofere o imagine exactă asupra situației. De exemplu, femeile au de două ori mai multe șanse să fie descrise ca agresive. Când primiți un feedback, gândește-te bine ce știe acea persoană despre tine și despre munca ta. Cum anume descrie acel feedback punctele tale forte și pe cele slabe? De fiecare dată, ia feedback-ul și cântărește-l, analizează-l și ia ce te ajută pentru momentul în care ești.
Adu-ți aminte că feedback-ul este aici pentru tine să înveți din el. Taie până ajungi la ce îți trebuie să aduci un plus pentru tine și pentru munca ta. Trăim într-o lume plină de zgomot și uneori este dificil să te concentrezi pe ce este important. Important este să începi să filtrezi și să implementezi ce este pentru tine. Doar începe.
Acest articol face parte din seria scurtă Fără resentimente. Dacă vrei să explorezi mai mult despre feedback, aruncă o privire la: Cum să dai feedback.